سیاست ها سیاست ها

به اقرار دست اندرکاران امر تربیت وضع موجود پاسخگوی تربیت جوان طراز انقلاب اسلامی نه به لحاظ مادی و نه به لحاظ معنوی نبوده است. و این در حالیست که چشم انداز، تدابیر و اوامری که ولی امر مسلمین بارها و بارها به بهانۀ دیدار با معلمان، دانش-آموزان، جوانان، مبلغان و… و یا بصور اسناد و احکام مکتوب ارائه فرموده اند، نکات به هم پیوستۀ یک نقشۀ راه کامل در امر تعلیم و تربیت می باشد اما گمان می رود برای تحققش؛ فهم، توفیق، توان و مجاهدت لازم بکار بسته نشده و نیاز است گروهی از جوانان مؤمن، انقلابی و اهل مجاهدت پای در این مسیر بگذارند.از این رو جمعی قرآنیان شهر یزد برای بررسی وضع موجود، ترسیم نقطۀ مطلوب و بدست آوردن نقشۀ راه و مسیر حرکت در سال 1397 متعهد شدند تا این دغدغۀ نائب امام عصر عجل الله تعالی فرجه و امامشان را برآورده نموده و با آمادگی دل و جان خود را برای اعطای این توفیق الهی آماده نمایند.

 

قطعاً ما نیازمند ایجاد یک نمونه قله هستیم تا بتوان سایر ظرفیت ها و اراده های مشابه را به سمت این قله سوق داده و تشویق نماییم.

مسألۀ انسان سازی رکن اصلی تمدن سازی است و ما برای پیمودن مسیر تا رسیدن به قلۀ تمدن اسلامی إلا و لابد باید زمینه های مورد نیاز رسیدن به مقام خلیفه اللهی و عبودیت را در حد توانمان فراهم کرده باشیم. این زمینه سازی از همان گام اول انقلاب اسلامی، تا گام های استقرار نظام اسلامی، تشکیل دولت اسلامی و اکنون شکل گیری جامعۀ اسلامی به شکل متناوب محصول مجاهدت اهل ایمان بوده است؛ اما شاید به جرأت بتوان گفت در این مرحلۀ جامعه سازی، اصلی ترین مقدمه و نیاز برای تحقق تمدن اسلامی و فراگیری حکومت آل محمد-صل الله علیه و آله در پهنۀ عالم، انسان سازی است. از طرف دیگر مسألۀ تربیت نیروی انسانی همیشه و همه وقت دغدغۀ اول پیامبران، ائمۀ اطهار و همۀ منجیان و صالحان بوده است و انقلاب اسلامی امام و امت ایران نیز پیوسته در تحولاتش این مسأله را در صدر قرار داده است.

استقرار نظام تعلیم و تربیت و ایجاد ظرفیت ۱۲ سالۀ آموزش و پرورش برای فرزندان این مرز و بوم بزرگترین ظرفیت تربیتی می باشد که حداقل ۲ دورۀ طلایی عبد بودن و وزارت را برای نوجوانان دختر و پسر در مدت این ۱۲ سال دورۀ دبستان تا دبیرستان در بر می گیرد.