نمایشگر دسته ای مطالب نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

سیاستهای مدرسه

سیاستهای مدرسه


به اقرار دست اندرکاران امر تربیت وضع موجود پاسخگوی تربیت جوان طراز انقلاب اسلامی نه به لحاظ مادی و نه به لحاظ معنوی نبوده است. و این در حالیست که چشم انداز، تدابیر و اوامری که ولی امر مسلمین بارها و بارها به بهانۀ دیدار با معلمان، دانش-آموزان، جوانان، مبلغان و… و یا بصور اسناد و احکام مکتوب ارائه فرموده اند، نکات به هم پیوستۀ یک نقشۀ راه کامل در امر تعلیم و تربیت می باشد اما گمان می رود برای تحققش؛ فهم، توفیق، توان و مجاهدت لازم بکار بسته نشده و نیاز است گروهی از جوانان مؤمن، انقلابی و اهل مجاهدت پای در این مسیر بگذارند.از این رو جمعی قرآنیان شهر یزد برای بررسی وضع موجود، ترسیم نقطۀ مطلوب و بدست آوردن نقشۀ راه و مسیر حرکت در سال 1397 متعهد شدند تا این دغدغۀ نائب امام عصر عجل الله تعالی فرجه و امامشان را برآورده نموده و با آمادگی دل و جان خود را برای اعطای این توفیق الهی آماده نمایند.

 

قطعاً ما نیازمند ایجاد یک نمونه قله هستیم تا بتوان سایر ظرفیت ها و اراده های مشابه را به سمت این قله سوق داده و تشویق نماییم.

مسألۀ انسان سازی رکن اصلی تمدن سازی است و ما برای پیمودن مسیر تا رسیدن به قلۀ تمدن اسلامی إلا و لابد باید زمینه های مورد نیاز رسیدن به مقام خلیفه اللهی و عبودیت را در حد توانمان فراهم کرده باشیم. این زمینه سازی از همان گام اول انقلاب اسلامی، تا گام های استقرار نظام اسلامی، تشکیل دولت اسلامی و اکنون شکل گیری جامعۀ اسلامی به شکل متناوب محصول مجاهدت اهل ایمان بوده است؛ اما شاید به جرأت بتوان گفت در این مرحلۀ جامعه سازی، اصلی ترین مقدمه و نیاز برای تحقق تمدن اسلامی و فراگیری حکومت آل محمد-صل الله علیه و آله در پهنۀ عالم، انسان سازی است. از طرف دیگر مسألۀ تربیت نیروی انسانی همیشه و همه وقت دغدغۀ اول پیامبران، ائمۀ اطهار و همۀ منجیان و صالحان بوده است و انقلاب اسلامی امام و امت ایران نیز پیوسته در تحولاتش این مسأله را در صدر قرار داده است.

استقرار نظام تعلیم و تربیت و ایجاد ظرفیت ۱۲ سالۀ آموزش و پرورش برای فرزندان این مرز و بوم بزرگترین ظرفیت تربیتی می باشد که حداقل ۲ دورۀ طلایی عبد بودن و وزارت را برای نوجوانان دختر و پسر در مدت این ۱۲ سال دورۀ دبستان تا دبیرستان در بر می گیرد.